Omnichannel experience center en e-com in consumentenartikelen

Omnichannel experience center en E-com in consumentenartikelen

Winstgevend|Experience center | webshop |app

De onderneming

De onderneming is een winstgevende omnichannel retail-onderneming met als specialisatie de directe verkoop van tamelijk seizoensgebonden consumentenproducten in een specifieke sector. Bovendien heeft men een eigen private label. 

Het bedrijf heeft een uitstekende reputatie in de markt. Dit blijkt o.a. uit de vele zeer goede reviews op internet en het feit dat men veel nieuwe klanten binnenhaalt uit referenties van andere klanten. De klant en de beleving staat centraal bij deze onderneming en de hele branding is erop gericht om mensen zich thuis te laten voelen in een stoere en professionele omgeving. Er wordt er voor gezorgd dat de klant een hele ervaring mee zal krijgen. 

De verkoop wordt zowel online- (webshop & app) (+/- 60% - 65% ) als in het Experience center (+/- 35% - 40%), waarbij men is gestart vanuit de webshop. Het bedrijf verkoopt voornamelijk B2C, maar er wordt ook B2B geleverd. De onderneming richt zich op klanten in het hogere segment. 

De onderneming is gevestigd in het midden van het land.


Team

De onderneming wordt geleid door twee DGA’s. De reden van verkoop is dat de gezondheid van een van de DGA’s te veel een belemmering vormt om de onderneming verder door te laten groeien.

Naast de 2 meewerkende DGA’s bestaat het team uit ruim 19 medewerkers (vaste krachten en flexibele schil) die allen een passie voor het product hebben. 


Kerncijfers

  • Het omzetniveau ligt rond de EUR 4.100.000 en is de afgelopen jaren volatiel geweest. Men heeft een boost gekregen door de coronajaren, 
  • De omzet is in 2022 genormaliseerd.
  • H2 2023 en H1 2024 waren minder dan normaal wegens het regenachtige weer vanaf Q4 2023 t/m Q3 2024.
  • De prognose voor 2025 is op basis van een ‘regulier’ jaar qua weersomstandigheden.

Omnichannel experience center en e-com in consumentenartikelen


Omnichannel experience center en e-com in consumentenartikelen


Transactie

Het betreft een BV waarbij 100% van de aandelen overgenomen kan worden. 

De vraagprijs bedraagt EUR 1.200.000 (cash & debt free).


Investeringsrationale

  • Uitstekende naam en reputatie
  • Trouwe klanten & sterke marktpositie
  • Grootste & meest diverse aanbod in Europa
  • Exclusiviteit voor diverse populaire producten
  • Eigen ontwikkelde App
  • Omnichannel verkoop
  • Eigen private label


Reden van verkoop

Een van de huidige ondernemers heeft gezondheidsproblemen en kan zich niet meer volledig focussen om de onderneming verder door te laten groeien. 

De ondernemers zijn bereid tot een langere overdrachtsperiode.


Profiel koper

Deze propositie is geschikt voor strategische partijen om een mooie omzetportefeuille, bijbehorend team en marge aan hun bedrijf toe te voegen, of een ondernemer (MBI) die op basis van de gebouwde fundamenten door wil groeien en jaarlijks direct een goed inkomen uit de zaak wil halen.


Vervolgprocedure

Na het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring is er een informatiememorandum beschikbaar waarin de activiteiten van de onderneming nader in detail worden toegelicht. Daarnaast kan er een kennismakingsgesprek met de ondernemer(s) worden ingepland. 

Interesse om eens kennis te maken?